Velmi světlé. Nebo naopak zcela černé. „A přírodní kámen a keramické obklady – jejich kombinace je to, co nám stále více dává smysl,“ přibližují majitelé firem Millennium Stone a Millennium Design Tomáš Štefka a Kateřina Teplárková. Oba se realizací interiérů a exteriérů zabývají už řadu let. „Technologie opracování a povrchové úpravy, se kterými aktuálně pracujeme, nám dávají možnost vytvářet originalitu a detail, který pozvedá každý interiér,“ dodávají.

O co je tedy aktuálně největší zájem?
Kateřina Teplárková: Jednoznačným bestsellerem je kvarcit, tedy přírodní kámen v béžových odstínech: Tajmahal. Jeho barvy jsou neutrální a velmi univerzální a nabízí lesklou i saténovou povrchovou úpravu. Skvěle se vyjímá jak v tradičních interiérech starších klasických bytů, tak v moderním designu. Dobře se kombinuje s dalšími materiály, jako jsou mramory nebo i keramické obklady.
V čem jsou přírodní kameny tak výjimečné?
Tomáš Štefka: Kvarcity a travertiny přinášejí do interiérového designu nové barvy a struktury. Konkrétně kvarcity jsou v exklusivních odstínech a kresbách, vhodné pro použití na pracovní kuchyňské desky, lepená umyvadla nebo jako obklady krbů či podlahy. Travertin je zase svými barvami, a hlavně texturou, která je v přírodě jedinečná, originálním a nestárnoucím prvkem každého designu. Ale máme i standardní nabídku mramorů, onyxů, žuly a travertinu, které jsou v základním portfoliu využitelné napříč stavbou od exteriérů až po interiér.
A hodí se přírodní kámen opravdu všude?
Tomáš Štefka: Určitě je potřeba vždy znát okolnosti a způsob využití materiálu jako takového, především nároky na tvrdost, křehkost, nasákavost a odolnost vůči agresivnímu prostředí. Jasné pravidlo je to například u mramoru, ten je velmi náchylný na skvrny, tím není vhodný na kuchyňskou pracovní desku. Máme však klienty, kteří si mramorovou desku do kuchyně přejí a přijímají i rizika, že káva nebo víno nechá stopu, i když je kámen impregnován. Ale v zahraničí je třeba mramor na kuchyně velmi žádaným a luxusním artiklem.

S přírodním kamenem už pracujete třicet let, jak se za tu dobu proměnil tento segment?
Tomáš Štefka: Když jsem v oboru kamene začínal a na přelomu milénia jsem zakládal kamenickou firmu v Chicagu, byla jednoznačným trendem žula. Ta se používala na desky v kuchyni i koupelně, na krby i podlahy. A to v hnědých, červených a zelených odstínech. Tam se používají žuly z jižní Ameriky, které jsou na našem trhu dostupné jen výjimečně. Klasika v koupelnách byl vždy mramor, exkluzivní Calacatta, Carrara, béžová Crema Marfil nebo černá Marquina. Dnes pracujeme s velmi světlými materiály nebo naopak zcela černými. Technologie šly dopředu, proto se těží více exotických materiálu, které svojí krásou lákají investory i architekty. Technologie opracování a povrchové úpravy, se kterými pracujeme aktuálně, nám dávají možnost vytvářet originalitu a detail, který pozvedá každý interiér.
Jaký je váš proces spolupráce s architekty a designéry při vytváření projektů?
Tomáš Štefka: Když nás osloví architekt s projektem, vždy konzultujeme vhodnost a praktičnost použití všech materiálů, které dodáváme, ať jde o kámen nebo keramický obklad. Chápeme, že na konci každé zakázky je klient, který má být spokojený nejen s designem, ale musí dostat i funkční řešení. Koordinujeme se také s ostatními dodavateli a řemeslníky, kteří s naší částí zakázky souvisejí, a společně skládáme optimální řešení pro perfektní výsledek.

Kdo je vlastně nejčastěji vašim klientem?
Tomáš Štefka: Nejčastěji je to skutečně až koncový zákazník, tvoří jich asi 60 % našich odběratelů. Zbývající jsou pak architekti, stavební firmy a stavební dozorovatelé. Ti se starají o své portfolio klientů a jednoduše řečeno „hají jejich zájmy“. S většinou už spolupracujeme dlouhodobě.
Na jaké projekty nebo realizace, na kterých jste se podíleli, rádi vzpomínáte?
Tomáš Štefka: Každý projekt je svým způsobem originální a jedinečný. Samozřejmě odrazovým můstkem byl pobyt v zahraničí a práce na exkluzivních zakázkách, které vás naučí se vcítit jak do materiálu, tak do vizí designera nebo architekta. A ti mají v zahraničí u klientů nejednou poslední slovo. Ale učíme se neustále a nové trendy přinášejí nové výzvy.
„Vaše nápady a sny u nás nemají omezení — realizujme je!” Tak zní vaše motto. Jakou nejzajímavější nebo nejkuriosnější realizaci máte za sebou?
Tomáš Štefka: Takových je mnoho. Například realizace exklusivních a náročných interiérů v John Hancock Tower, Travertinový dům, Da Vinciho zborcené šnekovité schodiště, intarzie z mramoru na podlahy či prosvícené kamenné obklady na krbech a stěnách.

Jaké jsou další plány společnosti?
Tomáš Štefka: Stále se rozvíjíme technicky i s rostoucími nároky klientů. Milujeme naše řemeslo a rádi bychom dále plnili sny snoubením dokonalosti přírody a originalitou praktické keramiky, která je dnes designově téměř nerozeznatelná od kamene. Kombinace materiálů je to, co nám dává smysl a čemu se chceme v následujících letech věnovat.
Nedávno jste otevřeli nový showhroom v Říčanech. Co vás vedlo k tomuto rozhodnutí?
Kateřina Teplárková: Nelze si nevšimnout rozvíjejícího se trendu v keramických obkladech. My se už sedmým rokem specializujeme na velkoformátové obklady od velikosti 120×280 cm a větší. Jako zkušení kameníci víme, jak s velkými formáty zacházet, známe technologie výroby tzv. kamenických rohů a víme, co od velkých formátů očekávat. Rovněž tady máme trend keramických obkladů používajících se na kuchyňské pracovní desky. Showroom nám umožňuje tyto materiály vzorkovat v širokém portfoliu a nabídnout i veškeré doplňky.
Jaké produkty a značky najdou návštěvníci v novém showroomu?
Kateřina Teplárková: Soustředíme se převážně na italské keramické obklady. Vidět u nás můžete širokou nabídku vzorků velkoformátů v imitacích mramoru, kvarcitu, betonu i stěrek, ale také malých kachlí od rodinné italské firmy, která každý kus vyrábí ručně. Dále máme v portfoliu 3D obklady a designové stavební prvky, ze kterých lze tvořit například stěny. Najdete u nás i vzorky přírodního kamene, kuchyňské dřezy a baterie nebo koupelnový nábytek, baterie, zrcadla, osvětlení a další doplňky.
Showroom nabízí velkoformátové keramické obklady, co si pod tím máme představit?
Kateřina Teplárková: Ty největší jsou o velikosti 120×280 – 160×320 cm, menší pak 120×120 nebo 60×120 cm, ty už ale považujeme za dnes běžný formát k realizaci koupelny.

Většina firem dbá na dobrý zákaznický servis, na čem ho stavíte vy?
Kateřina Teplárková: Za léta praxe si zakládáme na tom, že známe každého našeho zákazníka osobně, jeho potřeby a sny. Jsme realizační firma, nejen prodejci, a s tímto přistupujeme ke každému, kdo nás osloví nebo navštíví. Vždy nabízíme konzultaci, dobrou kávu a plnou pozornost. Naším cílem je, aby se u nás zákazník cítil opečovaně a pohodlně, aby věděl, že nasloucháme jeho potřebám a že pro něj najdeme skvělé řešení.
Plánujete v novém showroomu i nějaké speciální akce nebo výstavy?
Kateřina Teplárková: Určitě jsou v plánu akce pro architekty a designery. A byla bych velmi ráda, aby si náš showroom našli i pro své vlastní aktivity jako místo, kde jejich klientům poskytneme plný informační servis a příjemné zázemí. Plánů a vizí máme v tomto ohledu více, ale zatím si je necháme jako překvapení.
Last modified: 19. 6. 2025