Marianno, co vás přivedlo do světa developerských projektů? Byl to váš sen od začátku, nebo jste se k tomu dostala postupně?
Do světa developerských projektů jsem se dostala postupně, ale jakmile jsem se do něj ponořila, bylo to jako objevování nové dimenze. Můj první kontakt s developmentem byl v jedné britské investiční firmě, kde jsem se seznámila s tím, jak se plánují a realizují projekty. Postupně jsem začala chápat komplexnost tohoto odvětví a fascinovalo mě, jak velký dopad mohou mít dobře navržené a realizované projekty na životy lidí. Nakonec jsem se rozhodla připojit k týmu LEXXUS NORTON, což byla pro mě skvělá příležitost, jak dále rozvíjet své zkušenosti v dynamickém prostředí. Zde jsem zjistila, jak důležitý je každý detail v procesu, od výběru lokality až po finální realizaci.

V současnosti pracujete na několika nových projektech. Co vás na nich nejvíc baví nebo motivuje?
Mě na tom nejvíce baví samotný proces tvorby. Mám možnost být součástí projektů, které teprve vznikají a ovlivnit, jak se budou vyvíjet. S developerem a celým týmem vytváříme nejen nové prostory, ale budoucí domovy pro naše klienty. Vidím, jak se myšlenky a plány proměňují v reálné projekty, které mají dlouhodobý dopad na okolí a spokojenost lidí, kteří v nich budou bydlet. To je pro mě neustálá výzva, ale i velká motivace.
Vnímáte nějaké rozdíly v tom, co dnes lidé hledají v bydlení oproti tomu, jaké byly trendy třeba před pár lety?
Rozhodně. Dnešní klienti jsou o hodně informovanější, vybíravější a nároky na bydlení jsou vyšší než kdy dřív. Kromě kvalitního a moderního designu je kladeno velký důraz na funkčnost a ekologičnost. Zájem o úsporu energie, efektivní využití prostoru a kvalitní materiály jsou dnes pro naše klienty klíčové. Také lokalita, dobrá dopravní dostupnost a přístup ke všem důležitým službám, jako jsou školy, obchody nebo rekreační oblasti, jsou pro naše klienty rozhodující.
Jaký máte postup, když se rozhodujete, který projekt má potenciál? Jsou nějaké konkrétní vlastnosti, které vás vždy upoutají?
Při rozhodování o potenciálu projektu klademe důraz na několik klíčových faktorů. Samozřejmě je to lokalita, která musí mít dobrý potenciál růstu a budoucí hodnoty. Dále zvažujeme kvalitu designu, technické zajištění a možnost přizpůsobení projektu aktuálním potřebám trhu. Musíme si být jisti, že náš projekt osloví širokou veřejnost a bude odpovídat požadavkům současného klienta, a to nejen po stránce estetické, ale i praktické. Vždy se snažíme odhadnout, jaké konkrétní potřeby bude daná lokalita a její obyvatelé mít v průběhu následujících let.

Vidíte v poslední době nějaký konkrétní trend nebo změnu v tom, co klienti očekávají od bydlení? Třeba lokalita, styl nebo velikost bytů?
V posledních letech je vidět trend směrem k menším, ale velmi efektivně využitým bytům, které jsou součástí moderních, dobře dostupných lokalit. Mnoho lidí dnes hledá komfortní a úsporné bydlení, které zároveň splňuje požadavky na kvalitu, technologii a dostupnost. Velký důraz je kladen na lokalitu, která musí být strategicky výhodná, s dobrým dopravním spojením a dostatkem služeb v okolí. Také styl je důležitý – moderní, minimalistický design s ekologickými a energeticky efektivními řešeními.
Lexxus Norton má vlastní marketingové a analytické oddělení – můžete přiblížit, jak to developerům usnadňuje práci a co to znamená pro vaše klienty?
Naše marketingové a analytické oddělení je pro nás velkou výhodou. Díky němu máme možnost podívat se na trh z různých perspektiv a analyzovat data, která nám pomáhají lépe pochopit potřeby našich klientů. Pro developery to znamená, že mají k dispozici detailní analýzy trendů, demografických změn a preferencí i konkurence, což nám umožňuje vytvářet projekty, které opravdu odpovídají poptávce. Pro naše klienty to znamená, že jim nabízíme více než jen dobře navržené nemovitosti – dostávají produkty, které jsou pečlivě přizpůsobeny jejich skutečným potřebám a požadavkům na trh.
Jak konkrétně marketingová podpora Lexxus Norton pomáhá zvyšovat výnosy u developerských projektů? Máte třeba příklad, kde toto zázemí přineslo skvělé výsledky?
Marketingová podpora, kterou nabízíme, je klíčová pro zajištění vysoké úspěšnosti našich projektů. Dobrý marketing nejenom že zajišťuje silnou pozici na trhu, ale i zajišťuje rychlejší prodeje a tím pádem i efektivnější návratnost investic. Navíc má developer od nás vše pod jednou střechou – od analytických dat, přes marketingové služby, po prodej. Naše týmy spolu úzce komunikují na denní bázi a efektivně umí přizpůsobit např. marketing potřebám prodeje. A v konečném důsledku developerovi ušetřit nemalé finance.

Jaký největší úspěch jste zatím v Lexxus Norton zažila? Je nějaký projekt nebo výzva, na který/na kterou jste obzvlášť hrdá?
Za ty roky, co pracuji v Lexxus Norton, bylo mnoho projektů, na které jsem hrdá, ale každý úspěšně dokončený projekt mě naplňuje pocitem spokojenosti a hrdosti.
V realitách se věci mění docela rychle. Co vás baví na té dynamice trhu a jak se přizpůsobujete těmto změnám?
Dynamika trhu je pro mě velmi motivující. Pokud by byla situace stále stejná, neměla bych možnost růstu a inovace. Naopak, rychlé změny, nové výzvy a proměnlivé požadavky trhu mě neustále nutí přemýšlet kreativně a hledat nová řešení. Je to také příležitost neustále se učit a zlepšovat, což mi dává pocit naplnění. Přizpůsobujeme se těmto změnám agilním způsobem, ať už jde o novou technologii, trendy v designu nebo proměny potřeb našich klientů.
Jaké projekty nebo výzvy máte na obzoru, na které se těšíte nejvíce, a jaké jsou vaše plány do budoucna?
V současnosti máme na obzoru několik velmi zajímavých projektů, na které se opravdu těším. Jedním z nich je náš nový projekt ve Vinoři, který kombinuje špičkový design, moderní technologie a ekologické aspekty. Projekt je zaměřen na vysokou kvalitu a komfort, a těší mě, že ho budeme moci brzy nabídnout našim klientům. Věřím, že to bude další krok k posílení pozice Lexxus Norton jako lídra v developerských projektech.
Bydlení Lexxus Norton Rozhovor
Last modified: 20. 12. 2024